استفاده از مطالب سایت با لینک به منبع بلامانع است. Powered by Blogger.

چند قدم آن طرف‌تر

Blogger templates

Dariush's Kitchen

Sample Text

Saturday 22 June 2013

با پیشرفت تکنولوژی و مجازی شدن بخش عظیمی از زندگی انسانی، خیلی از آشنایی ها، قرار ملاقات ها و گاه ازدواج ها نیز از فضای مجازی شکل می گیرد. ولی این فضا به دلیل محدود بودن امکاناتش بستر مناسبتی برای ایجاد سو تفاهم است و یک کامنت اشتباه به دلیل همراه نبودن صدا و تصویر، می تواند دردسر بزرگی درست کند.
پس قدم به قدم با من همراه شوید تا به شما آقایان بگویم چگونه از کامنت های اشتباه رایج در آشنایی های مجازی دوری کنید.

قدم اول
وقتی می خواهید پروفایل تان را بسازید به یاد آورید که انگلیسی ها می گویند، کمتر بیشتر است (Less is more). شما قرار است یک نگاه کلی از خودتان ارائه دهید. چند توضیح کوتاه و شوخ طبعانه کافی است. چند توصیف کوتاه ولی کابردی از خودتان بکنید و از توضیحات زیاد و بسط شخصیت تان خودداری کنید.

قدم دوم
2 تا 5 عکس کافی است، ولی به روز و مفید. گذاشتن عکس های که 30  درصد بیشتر از امروز مو دارید و 40 درصد لاغرتر از وزن امروزتان هستید، دردی دوا نمی کند. به روز باشید و حداقل در یکی از عکس هایتان بخندید، مگر این که در طول زندگی تان هیچ وقت نخندیده باشید. نخدیدن در 2 تا 5 عکس شما را موذی و عصبی نشان می دهد.
اگر بدن ورزیده ای دارید آن را به طور مستقیم به نمایش نگذارید و از آن بدتر عکس های ست که در آن تنها یک شورت پوشیده اید. باور کنید چنین عکس هایی برای کسانی که شما را نمی شناسند و قرار است از روی عکس قضاوت تان کنند، جذاب نیست.
اگر عکس زیبایی با دوست دختر یا همسر قدیمی تان دارید آن را کات نکنید و عکس کات شده را در حالی که یک دست بدون صاحب بر شانه تان قرار گرفته در پروفایل تان قرار ندهید. به جای این کار از یک دوست بخواهید چند عکس زیبا از شما بیاندازد.

قدم سوم
دروغ ننویسید. دیگران پروفایل شما را برای دانستن واقعیت ها دنبال می کنند. اگر پروفایل تان با واقعیت مطابقت نداشته باشد، قرار ملاقات اول، قرار آخر خواهد بود.

قدم چهارم
اگر برای کسی پیغامی می فرستید از جملات دوستانه و خلاقانه استفاده کنید. بیشتر خانم های روزانه بارها با جملاتی نظیر: «سلام! چطوری؟ می خواهی با هم بچتیم؟» روبرو می شوند، ارسال پیام های نظیر این شما را یک مرد تنبل، بی ذوق و تکراری جلوه می دهد که هیچ گونه جذابیتی نداشته و در بین صدها مرد از این دست، گم می شود. پروفایل طرف مقابل تان را مطالعه کنید و با توجه به آن پیام های معنی دار ارسال کنید تا فردی خلاق و پیگیر جلوه کنید.

قدم پنجم
درست بنویسید. به دیکته و نگارش جملات دقت کنید. در این دوره زمانه هیچ خانمی دوست ندارد با یک مرد کم سواد رفت و آمد کند.

قدم ششم
به سئوال ها پاسخ درست بدهید. اگر طرف مقابل علاقه مند بود درباره شما بیشتر بداند، دوستانه و دقیق پاسخ اش را بدهید.

قدم هفتم
وقت زیادی در فضای مجازی تلف نکنید. اگر طرف مقابل تان مایل به ادامه ارتباط بود، با وی قرار ملاقات حضوری برای صرف کیک یا قهوه بگذارید. ارتباط بیش از حد توسط ایمیل و مسیج شما را از دنیای واقعی دور کرده و وقت تان را تلف می کند. وقتی ارتباط ها این چنین به درازا می انجامد درصد به ثمر نشستن شان کم می شود.

قدم هشتم
پیشنهاد کامل ارائه کنید. اگر پیشنهاد قرار ملاقات حضوری می دهید، حتمن زمان و مکان آن را مشخص کنید و آن را به امان خدا نگذارید. بعد اگر زمان یا مکان مورد نظر شما، برای او امکان پذیر نبود، نظرش را جویا شوید و با مشورت مکان یا زمان جدیدی را پیشنهاد کنید. این گونه رفتار شما را مدیر و با اراده نشان می دهد. خانم ها از آقایانی که قادر به تصمیم گیری نیستند، خوش شان نمی آید.

قدم نهم
انتظارات خود را پایین و منطقی نگه دارید. در اولین ملاقات حضوری قرار نیست یک زندگی طرح ریزی و نهایی شود. این فقط یک قرار شاد و مفرح است. انتظارات خود را مطابق با واقعیت تنظیم کنید و از وقت تان لذت ببرید. دنیای واقعی با فیلم ها تفاوت زیادی دارد.

قدم دهم
به اندازه بپرسید. سئوال کنید تا مکالمه ادامه پیدا کند، ولی از پرسش های رگباری که به طرف مقابل حس بازجویی می دهد پرهیز کنید. اجازه دهید مکالمات دو طرفه باشد و هر دو از آن لذت ببرند.

قدم آخر
آرام باشید و از قهوه تان لذت ببرید. لازم نیست خاطرات بد آخرین قرارتان را مرور کنید یا یادآوری کنید که مدت هاست هیچ قراری نداشته اید. این یک اتفاق جدید است پس با آرامش از آن لذت برده و آینده جدیدی طرح ریزی کنید.

منبع انگلیسی: http://www.wikihow.com




0 comments:

Post a Comment