استفاده از مطالب سایت با لینک به منبع بلامانع است. Powered by Blogger.

چند قدم آن طرف‌تر

Blogger templates

Dariush's Kitchen

Sample Text

Friday 16 August 2013

بسیاری از مواد غذایی شامل ترکیبات طبیعی ای هستند که می توانند در داشتن خواب راحت موثر باشند. در این جا به شش مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد.

1- گردو
گردو منبع سرشاری از تریپتوفان، یک اسید آمینه موثر در تنظیم چرخه خواب و ساعت بیولوژیک بدن است. علاوه بر آن دانشمندان تگزاس متوجه شوند گردو شامل ملاتونین است که به شما کمک می کند سریع تر به خواب بروید.




2- بادام
بادام سرشار از منیزیم است که ماده معدنی موثر در بهبود کیفیت خواب می باشد. نتایج تحقیقات منتشره در مجله پزشکی Orthomolecular نشان می دهد که کاهش میزان منیزیم بدن موجب سخت شدن خواب و به خواب رفتن می شود.



3- کاهو
وقتی به همراه شام تان سالاد حاوی کاهو می خورید می توانید انتظار یک خواب آرام را داشته باشید. چرا که کاهو حاوی ماده ای ست که بر روی مغز اثر مخدر و آرام بخش دارد. همچنین یک دستور سنتی می گوید برای یک خوابِ راحت، چند برگ کاهو را بجوشانید تا چند قل بزند، سپس در یک فنجان ریخته و به مدت 15 دقیقه بگذارید سرد شود پس از سرد شدن چند برگ نعناع تازه به آن اضافه کرده و درست قبل از رفتن به تخت خواب سر بکشید. در این صورت خواب راحت در انتظار شماست. 

4- تن
ماهی هایی نظیر تن، آزاد و قزل آلا سرشار از ویتامین B6 که مورد نیاز بدن برای ساخت ملاتونین و سروتونین است، می باشند. سیر خام و پسته نیز همین خاصیت را دارند.




5- آب آلبالو
دانشمندان دانشگاه پنسلوانیا و روچستر اعتقاد دارند آب آلبالو باعث می شود سریع تر به خواب بروید. آب آلبالو، به خصوص آلبالو ترش به طور طبیعی سطح ملاتونین را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داد گروهی که آب آلبالو مصرف کردند میزان بهبودی علائم بی خواب در آن بیش از گروهی بود که دارونما مصرف نمودند.




6- عسل
قند طبیعی موجود در عسل به سرعت جذب خون و مغز شده و باعث افزایش انسولین و تریپتوفان بدن می شود. به این ترتیب خوردن یک قاشق عسل قبل از خواب یا حل کردن آن در چای بابونه و نوشیدن آن می تواند خواب راحتی به ارمغان آورد.




منبع: مجله  Reader's Digest


0 comments:

Post a Comment