استفاده از مطالب سایت با لینک به منبع بلامانع است. Powered by Blogger.

چند قدم آن طرف‌تر

Blogger templates

Dariush's Kitchen

Sample Text

Monday 5 August 2013

 پاداش انجام فعالیت های مفید بدنی و ورزش حفظ نیروی جوانی و شادابی است. در این جا 7 پاداشی که ورزش برای حفظ جوانی تان به شما ارزانی می دارد را آورده ایم.

عضلات ارزشمند

عضلات یکی از ارزشمندترین داشته ها در دوران پیری است. تحقیقات محققان ژاپنی در سال 2010 بر روی یک گروه 175 نفره نشان داد پیاده روی روزانه بین 7 تا 8 هزار قدم  باعث می شود در سنین 65 تا 84 سالگی تراکم عضلانی به طرز چشمگیری حفظ شود.

داشتن خواب منظم
یکی از مشکلات پیری بی خوابی و خواب نامنظم است. تحقیقات در دانشگاه وسترن شیکاگو نشان داد انجام 40 دقیقه پیاده روی، دوچرخه سواری یا تردمیل به مدت سه بار در هفته و رعایت برخی از نکات در مورد نحوه خوابیدن سیکل بی خوابی را که از سنین 55 سال آغاز می شود بهبود بخشیده و آن را منظم می نماید.

تقویت اعتماد به نفس
دانشمند دانشگاه استنفورد کالیفرنیا می گویند ورزش باعث می شود شما احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید و این احساس در زمان پیری باعث تقویت اعتماد به نفس و سلامت روان می شود.

استخوان های قوی
بارها شنیده ایم که شکستن استخوان در هنگامی پیری فاجعه ای ست هم ردیف با مرگ!
وقتی محققان فنلاندی یک گروه 149 نفره از زنان 70 تا 78 سال را در معرض آزمایش قرار دادند، متوجه شدند یک برنامه همه جانبه شامل ورزش، چابکی، پریدن، وزن متعادل به طرز چشمگیری استخوان را تقویت کرده و روند پوکی آن ها را کند می کند.

آرامش
در سال 2011 دانشمندان موسسه سالمندان شربوکسِ کبک در کانادا یک پیوند شیمیایی بین ورزش و خلق و خوی انسان ها کشف کردند. آن ها متوجه شدند مردان 57 تا 70 ساله زمانی که روزانه یک ساعت بر روی تردمیل حرکت می کنند، روند جذب تریپتوفال (نوعی اسید آمینه) که در غذاهایی نظیر بوقلمون، کاهو و شیر قرار داشته و ارتباط مستقیمی با خلق و خوی آرام دارد، افزایش می یابد.



طول عمر بیشتر
مطالعات سلامت در دانشگاه فرامینگهامِ ماساچوست بر روی 5290 نفر از ساکنان این شهر نشان داد زندگی فعال پس از 50 سالگی می تواند به طور متوسط چهار و نیم سال به طول عمر افراد بیافزاید.

کاهش زوال مغز
تحقیق دانشمندان در سال 2011 در پاریس ثابت کرد روزانه نیم ساعت پیاده روی می تواند زوال مغز را 5 تا 7 سال عقب بیاندازد.



Less Than Five Minutes کانالی برای شنیدن موسیقی های ایرانی روز

0 comments:

Post a Comment